Sivut

Instagram > adriannetome
Sähköposti > adriannnne@gmail.com

sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Perhepäivällinen ja mustikka-jogurttijälkiruoka

Nyt tulee taas hieman ruoka-aiheinen postaus, sillä lauantai oli kunnon ruokapäivä taas kerran. Mun mummi ja äiti tuli syömään mun luo, joten ajattelin sit et laitan jotain sellasta mitä ei yleensä tuu laitettua.



Olin tosiaan napannut kaupasta mukaan Kananpojan Grilliboxin. Omasta mielestäni tosin olin ostamassa ihan perus Kananpojan kanankoipia mutta huomaamattani olin sit napannut sen grilliboxin. Onneks vahinko ei ollut iso, sillä tämäkin osoittautui super hyväksi. Siihen kaveriksi laitettiin riisiä ja toki kaikki salaatit yms. Kyllä maistui!


Napsin eilen myös pari kuvaa tästä kämpästä, joten pistän nekin jossain vaiheessa tänne, niin saa alustavasti kuvaa tästäkin. Vaikka itse viralliseen postaukseen menee kyllä vielä aikaa kun tässä on vielä kaikenlaista laitettavaa vielä.


Laitoin myös jälkiruokaa, taisi muuten olla ensimmäinen kerta kun tälläistä harrastan :D mutta ainakin se aiheutti puhehälinää, sillä mummi ja äiti kävi kovaa keskustelua siitä onko siinä nyt jugurttia, kermavaahtoa, kuohukermaa vai mitä.. Teidän ei kuitenkaan tarvii veikkailla, vaan kerron teille reseptin!

Kyseessä siis tosiaan oli Mustikka-jogurttijälkiruoka, josta itse tykkäsin kovasti! Ensi kerralla ehkä tekisin vähemmän makeeta annoksesta vaan.

2 dl kuohukermaa
2 dl turkkilaista jogurttia
½ dl sokeria
1 tl vaniljasokeria 
4 dl mustikoita tai muita marjoja 

Itse tosin laitoin mustikoita ihan vaan oman maun mukaan, mustikat nimittäin toi tuohon muuten mellko makeaaseen yhtälöön vähän raikkuutta. Tosiaan ensi kerralla tekisin vähemmän makeeta ja voisin kokeilla jopa jotain muita marjoja sekaan. Puolukat esim. sopisi mun mielestä tohon todella hyvin, ne toisi vähän enemmän kirpeyttäkin mukaan. Ehdottomasti tekisin tätä myös uudestaan, sillä kivaa välillä syödä vähän erilaistakin jälkiruokaa.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti